PO SÁŇKOVÁNÍ A KOULOVAČCE SI DOPŘEJTE DOMÁCÍ AROMA MASÁŽ



Domácí voňavá automasáž je jednoduchá a velmi příjemná metoda, která nám pomůže zbavit se stresu a napětí a zároveň prohloubit vnímání našeho vlastního těla. Jemnost, zvláčňující oleje a krouživé dotyky přispívají k podpoře krevního oběhu, prohloubení dýchání a celkové relaxaci. Je to velmi jednoduchý způsob, jak po ránu probudit tělo nebo jej večer připravit ke spánku.

Pro masáž pokožky se doporučuje naředit esenciální oleje v nosném rostlinném oleji. Díky tomu esenciální oleje pronikají lépe a hlouběji do pokožky. Rostlinný olej je přirozeným zvlhčujícím prostředkem pro naši kůži, je-li vhodně vybraný, podporuje její činnost. Pro stárnoucí pokožku může být doplňkem kožního mazu a vrátit jí přirozenou elasticitu.

Naši kůži můžeme vnímat jako celý systém, který je jakousi první obrannou linií před zevními vlivy a je velmi důležitou součástí našeho imunitního systému. Navíc má i funkci dýchací a díky mnoha tisícům nervových zakončení má velký vliv i na naši psychiku. Proto je zcela zásadní, jakým způsobem se nás ostatní dotýkají a jak se dotýkáme sami sebe. A zda vůbec. Přes kůži můžeme velmi jemně ovlivňovat jednotlivé orgány v těle. Měli bychom přemýšlet, jaké přípravky do své pokožky vtíráme, jsou-li čistě přírodní, dobře vstřebatelné a tělu prospěšné, nebo jde o syntetické látky, o jejichž složky se budou muset později postarat naše játra a ledviny – rozložit je a vyloučit z těla. Stejně důležité jsou i materiály, do kterých naše tělo oblékáme. Jsou-li prodyšné a cítíme-li se v našem oděvu během celého dne volně a na pohodu, nebo jsme sevřeny zipy a podprsenkami s kosticemi.

Masáž provádíme vždy v místnosti, ve které je teplo a není v ní průvan. Můžeme si pustit zklidňující relaxační hudbu, případně ztlumit světlo v místnosti a zapálit si několik svíček.


Do malé mističky nalijeme nosný rostlinný olej dle naší volby (kokosový, meruňkový, mandlový, hroznový) a přidáme několik kapek esenciálního oleje. Výběrem esenciálních olejů můžeme podpořit fungování jednotlivých orgánů a výběr přizpůsobit i ročnímu období. V zimě si zaslouží naši pozornost ledviny, můžeme si vytvořit směsi s jalovcem nebo cypřišem. Na jaře budeme věnovat péči játrům, směsi mohou obsahovat rozmarýnu nebo heřmánek nebo nard. A tak bychom mohli pokračovat dalšími ročními obdobími. Připravenou voňavou směsí budeme masírovat celé tělo. Na ploskách nohou, na dlaních, uších i na obličeji najdeme reflexní zóny ovlivňující jednotlivé orgány celého těla. Vědomý dotek vlastního těla s použitím esenciálních olejů terapeutické kvality přináší hluboké léčení až do buněčné úrovně.

Masáž začínáme na ploskách nohou rozetřením oleje. Vmasírujeme jej do celé jejich plochy. Pohyby jsou pevné a krouživé, střídáme dotyk dlaní i palců i prstů. Také lehce povytáhneme jednotlivé prsty na nohou a zakroužíme jimi. Aby se podpořil správný tok energie v těle, začínáme právě od prstů, které jsou srdci nejvzdálenější. Znovu se vrátíme k ploskám nohou a intuitivně promačkáváme jednotlivé zóny. Pokud je některé místo citlivější, věnujeme mu více pozornosti a můžeme ho silněji stimulovat. Pokud v daném místě cítíme pichlavou bolest, jemně hladíme. Masírujeme nárty a nohy směrem nahoru. Následně krouživými pohyby vtíráme olej do rukou, od konečků prstů směrem k srdci. Nepospícháme, vnímáme každý svůj dotek. Noříme se do vůně esencí. Poté vetřeme olej do oblasti hrudníku, věnujeme laskavou péči i našim prsům. Následuje břicho a spodní část zad. Pokud máme dostatek času a chceme věnovat péči i vlasům, můžeme vetřít olej i do vlasové části. Postupujeme od temene krouživými pohyby k okraji vlasové pokožky. Nezapomeneme ani na uši. Zbylý olej odsajeme do papírových ubrousků nebo do připraveného ručníku.


Kolik času věnujeme sami sobě, záleží jen na nás a na našich časových možnostech. Pokud si na tento rituál vyhradíte pravidelně každý den několik minut, třeba jen promasírováním vašich nohou, budete překvapeni jeho účinkem.

  • Pokud máte problémy s usínáním, věnujte si tuto péči vždy před spaním, v ložnici můžete zároveň rozptylovat esenciální olej difuzérem, a tím podpoříte klidný spánek.

  • Máte-li problém se vstáváním, mějte po ruce lahvičku svého oblíbeného esenciálního oleje u postele, můžete po něm sáhnout ještě než rozsvítíte, naneste si pár kapek na plosky nohou a chvíli se masírujte.

  • Po sportovním výkonu můžete dopřát tělu uvolnění vmasírováním masážní směsi do vašich svalů.

  • Poté, co si umyjete vlasy, si můžete vetřít několik kapek svého oblíbeného esenciálního oleje do vlhkých vlasů. Budete je mít ještě následující den krásně provoněné.

  • Máte-li menstruaci nebo jste těhotná, buďte k sobě velmi jemné a upřednostněte spíše jemné hlazení. Pečlivě si vybírejte oleje, které jsou pro vás vhodné.

Ivana Sakura

www.esencezeme.cz

Nechte se pravidelně informovat o novinkách!