Jak si dělat radost?

Aktualizace: bře 6

Milé Donny, dnes bych se s vámi chtěla podělit o to, proč je důležité umět si dělat radost. Popíši vám své osobní rituály, žádné rady zaručených rádců, mudrců a psychologů. Chci se s vámi podělit prostě a jednoduše o to, jak se mě samotné daří udržet si dobrou náladu i přes to všechno, co se právě teď děje kolem nás. A třeba to některou z vás bude inspirovat a pomůže vám to k radostným pocitům také.

1. tip - s láskou o sebe pečuji

I když téměř nikam nechodím a jsem více méně doma "pod zámkem", jak zní česky "lockdown", tak vstávám pravidelně kolem 7 hodiny a věnuji se běžné hygieně a úpravě, jako kdybych šla "mezi lidi". Upravím si vlasy a s radostí použiji pár líčidel. Takže si jen tak pro sebe, úplně v pohodě během 10-ti minut, namaluji řasy, nahodím tvářenku a rty klidně přetřu rtěnkou. Dělám si také pravidelné masáže rukou i nožek nejrůznějšími esenciálními oleji, zkrášluji si nehty, dělám si masky na vlasy, občas, si také vlasy natočím či vyžehlím žehličkou. Dělá mi radost o sebe pečovat a cítím se hned lépe, i když mě nikdo nevidí.


2. tip - aktivní pohyb na čerstvém vzduchu s pozorováním přírody

Každý den jdu alespoň na půl hodiny ven, projít se, dýchat a vědomě pozorovat přírodu. Čerstvý vzduch mi vždy dodá novou energii a občerství celé moje tělo. Pozorování mi přináší mnoho radostí, třeba když si všimnu nových kvítků, které už na nás vykukují ze země, nebo když pozoruji stromy, jak se pohybují vlivem větru a ševelí a povídají si navzájem, nebo když zahlédnu nějaká zvířata, jak se bezstarostně pasou, to mě vždy prostoupí takový klid, že je vše zařízeno tak, jak má a děkuji Vesmíru, že jsem toho všeho součástí. A co si budeme povídat, po aktivním pohybu také hned lépe chutná oběd.



3. tip - mít čas jen sama pro sebe, na své záliby nebo relax jen tak

Už delší dobu jsou zvýšené nároky zejména na nás, na ženy, protože mnohem více než před pandemií, jsme nuceny zvýšeně věnovat svou péči a pozornost rodině. Každodenní vaření, úklid kuchyně a celé domácnosti, učení se s dětmi, k tomu homeoffice, někdo navíc pečuje o babičku s dědou, či jiné nemocné či ohrožené příbuzné.. Čas sama na sebe přes den prostě není. Ale místo večerního sledování televize si raději cvičím jógu, medituji, poslouchám mantry, čtu knížky, nebo si volám s kamarádkami. Čas po 20 hodině večer věnuji jen sama sobě a aktivitám, které mi přináší relax a radost. Pro někoho jiného to může být pletení, šití, malování, či jiné tvoření. Je důležité umět odpočívat a dobít si baterky podle svého gusta a v této době to platí dvojnásob!


4. tip - dostatek spánku

Naučila jsem se spát alespoň 8 hodin denně. To znamená, že jdu spát nejpozději ve 23 hodin, abych byla čerstvá a plná energie na další den. Ve spánku naše tělo regeneruje a dostatek spánku je to nejlepší, co můžeme udělat pro své zdraví i psychiku. Navíc se dá se sny vědomě pracovat, věděli jste to? Můžete zapracovat na tom, jak mít své sny pod kontrolou, a když získáte nad svými sny kontrolu, můžete naplno prožívat své představy a fantastická dobrodružství, o kterých se vám ani nesnilo. Pomocí vědomého snění se můžete zbavit nechtěných nočních běsů nebo můžete své noční můry lépe prozkoumat a pochopit. Říká se tomu lucidní sny a stávají se místem, ve kterém můžete nacházet inspiraci, prožívat utajená sexuální přání, získat potřebné odhodlání a také třeba posilovat své přirozené schopnosti. Zároveň působí na náš bdělý stav, přestože některé věci se skutečně stanou „leda ve snu“.


5. tip - těším se na dobroty, které uvařím a promyšleně plánuji jídelníček pro celou rodinu

Strava nám dodává energii a také ovlivňuje naši psychiku a zdraví, to už všichni dávno víme. A většina z nás se těší na to, co dobrého si zase dá, na čem si pochutná. Jídlo neodmyslitelně patří k radostem života. Tak si to teď užívám naplno, nedržím žádné diety a hledám zajímavé recepty, zkouším nové chutě, jíme hodně zeleniny, pijeme čerstvé 100% zeleninové i ovocné šťávy, pochutnáváme si. Zároveň si u oběda nebo večeře společně sedneme a popovídáme o tom, jak se kdo má, co prožívá, společné stolování se stalo důležitým rituálem naší rodiny, který přináší mnoho společné radosti.


6. tip - plánuji a mám se na co těšit

Stále si konkrétně plánuji, že se někam podívám, něco podniknu. Třeba na duben máme rezervovaný Léčebný pobyt ve Františkových Lázních, v květnu plánujeme Ajurvédský víkend, v červnu Dance-jóga víkend v Tuněchodském mlýně. A co když to nepůjde? No tak plány jsou přeci od toho, aby se měnily :-). Ale je povzbuzující mít se na co těšit a připravovat si hezké aktivity, představovat si, jaké to bude. Fantazie pracuje na plné obrátky. A jedno vím jistě - pod zámkem nás nebudou držet na věky věků. Všechno jednou skončí, aby mohlo zase něco jiného začít a pak tradá, už to mám vyslané do Vesmíru a vymyšlené. Pokud by se vám nápad s lázněmi také líbil, doporučuji státní příspěvek na léčebné pobyty, který je aktuálně možné využít, abychom podpořili naše lázně. Za takovou cenu se tam jen tak nepodíváte. A to je pak ta radost hned dvojnásobná!


Milé ženy, přeji vám mnoho radosti i v této době. Snad jsem vás alespoň trochu inspirovala a potěšila tímto článkem. Přeji vám a vašim rodinám hlavně pevné zdraví a pokud možno také dobrou náladu!

Vlaďka Procházková



Nechte se pravidelně informovat o novinkách!